Tisdag

Det är onsdag och jag loggar in på datorn för att blogga. Jag tänker på vad jag ska skriva samtidigt som jag väntar på att internet ska gå igång.
Problemet är att internet inte går igång. Vi har tydligen haft för mycket aktivitet på internet den här månaden
(t.ex. laddat ner flera filmer, kollat på filmer på youtube etc.) och överskridit en gräns.
Så därför får vi inte använda internet förrens första maj.

Men nu är jag tillbaka!

Egentligen är det otroligt att jag kan göra så mycket på internet.
Chatta med vänner, se vad någon skriver på facebook, blogga om mitt liv, följa Hammarbys matcher direkt...
Mycket av det här sker på andra sidan jorden. Och ändå kan jag se vad se vad som händer där!

Sen jag kom till Mocambique har jag fått en ny favoriträtt. Bläckfisk!
Många tycker det är äckligt och det trodde jag också att jag tyckte.
De djupfrysta bläckfiskringarna på ica är ju inte särskilt goda. De smakar ju mest bildäck.
Men färska, grillade bläckfiskringar/sticks på någon fiskrestaurang i Maputo är hundratals många gånger godare.
Så fort vi går på någon fiskrestaurang i Maputo beställer jag grillad bläckfisk.
Är inte det tjatigt?
Nej, det tycker iallafall inte jag.



Glad första maj!


Kommentarer
Postat av: Catharina Lindell

Kul att du är tillbaka!

2012-05-02 @ 22:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0