Äntligen tillbaka

Nu är jag tillbaka från min bloggpaus!

Sportlovet har gått alldeles för fort. De fyra första dagarna tillbringade vi utanför Xai-xai. Vägen dit var ungefär 280 km så jag blev ganska uttråkad på vägen.

I Xai-xai var det sol och regn om vartannat men vi badade en hel del. Vattnet var varmt och solen brände. Den sista dagen där var det många maneter i vattnet jag klarade mig undan men Jacob blev bränd...

Det kändes inte så kul att behöva åka hem igen. På vägen trängdes vi med lastbilar och aktade oss för poliser. Man ska väl inte akta sig för polisen? Jo här gör man det. Polisen stoppar en för vad som helst ("du råkade ha en armbåge utanför fönstret"...) och vill sen ha mutor för att man ska få köra vidare. Men vi klarade oss iallafall undan.

Sen kom jag hemma igen och nu är sportlovet slut.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Oj stackars Jacob. :-(

2012-03-12 @ 23:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0