Hemma

Sydafrika, en av de sydligaste platserna i världen, där måste det väl vara varmt?
Glöm det.
På dagen är det rätt behagligt men på natten är det förfärligt.
I den största staden Johannesburg så snöar det till och med...
 
Vi åkte iallafall inte till Johannesburg.
Den sydafrikanska  stad som ligger närmast Maputo är Neilspruit.
Dit åker många och handlar eftersom det är så mycket billigare där.
I närheten ligger också Krugerparken, där man kan åka på safari.
 
Eftersom vi har haft problem med vår bil så har vi bara varit i Sydafrika två gånger innan.
I Sydafrika köpte vi bland annat linser till mig.
Jag trivs bra i glasögon men behöver ha linser när jag till exempel spelar fotboll.
 
Nu är vi hemma igen.
Här är det mycket varmare och här kan jag se på os igen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0