Söndag

Förlåt för att jag inte har bloggat på länge. Jag glömmer helt enkelt bort det. Skärpning David!!!

Igår var jag, Jacob och pappa nere i Baixan för att hjälpa en av vaktmästarna att köpa en synth till sin dotter. Det var inte en enda vit människa därnere (förutom en del indier, det är de som äger affärerna). Den vita överklassen handlar nog på game istället.

De flesta som bor i Maputo bor inte i centrala Maputo (alla stockholmare bor inte i Stockholms innerstad...). Det är där asfaltsvägen byts ut mot grusväg, och tiggarna försvinner (varför tigga, där finns ju inga turister...).

Vi körde hem synthen till honom och sjutsade sen honom till kyrkan.

Senare var vi bjudna på middag till några. Det blev en ganska mörk middag, det var ju Earth hour!
Det verkade inte vara så många i Maputo som visste vad Earth hour var för något. Det lyste i många lägenheter.



Kommentarer
Postat av: Catharina Lindell

Kul med ett bloggmeddelande igen! Fast jag tycker det är helt OK att du tar lite pauser då och då!



Och jag kom ihåg Earth Hour men upptäckte att jag har en utelampa utan strömbrytare!!

2012-04-02 @ 16:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0