Måndag

Förlåt för att jag är så slarvig med bloggen. Skärpning utlovas.

I ett par veckor har vår skola haft ett projekt tillsammans med en Moçambiquansk dansgrupp som heter Wucheni.
Vi har fått lära oss två traditionella danser, N'galanga och N'ganda, och efter att ha tränat några veckor hade vi en dansuppvisning för alla som ville titta.
Det här var ingen liten dansuppvisning för föräldrarna, alla i Wucheni (ca. trettio personer) var där och dansade efter att vi hade dansat.
De är otroligt duktiga...

Hur såg det då ut när jag dansade?



Bandet Wucheni:



Alla barnen som dansade:




Jag har tyvärr inga bilder på när Wucheni dansade.

Até proxima!

Kommentarer
Postat av: Catharina Lindell

Kul! Önskar jag hade varit med - i publiken!

2012-04-23 @ 22:23:29
Postat av: Sven

Jag kollar fotona extra noggrant. Bilden på dig och din danspartner i luften och de två skuggorna ger ett effektfullt foto. Var det med din kamera?

2012-04-26 @ 18:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0