Fredag!

Nu är det äntligen påsklov! Nu kan jag få vila ut och sova till tio varje dag!!!

De senaste veckorna har jag varit väldigt trött. Vi tror att det är järnbrist. Så det ska bli skönt att vila upp sig.

För en vecka sen satt jag och kollade på mocambiqueansk tv. Det blev reklampaus. När jag sett reklamen blev jag riktigt arg. Familjen i reklamen hade en 42-tums platt-tv och barnen surfade på en Mac pro OCH en Ipad! Och den här reklamen utspelar sig i Mocambique!

I Mocambique är det många som inte har el och ännu färre har internet. Hur kan man då göra en sån här reklam?
Hur känner sig Mocambiqueaner som precis har köpt en liten 18tums tjock-tv efter att ha sparat i flera år?

Vår familj har varken Mac eller Ipad...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0