Fredag!

Herregud vad tiden går snabbt! Det känns som att påsklovet startade igår och idag är det nästan slut.

Men tiden går fort hela tiden. Det är redan april och snart sommarlov!!

Efter sommarlovet kommer alla Sveriges 99:or börja i sjunde klass. Man är nervös för att få mera läxor, att inte hamna i samma klass som bästa kompisen, men framförallt, är niorna lika hemska och elaka som alla säger?

Det där kommer jag aldrig att få uppleva. Jag kommer fortsätta gå i grupp tre som vanligt...

För ett tag sen var jag ute på stan och tog lite foton.

Här kommer två intressanta texter som jag såg på vägen:




Skydda er kärlek, testa er för HIV.



Nej till kvinnovåldet!

Kommentarer
Postat av: Catharina Lindell

Hej!

Var står bänken som du har fotograferat? Kanske på min favoritgata med utsikt över Indiska Oceanen? Där skulle jag kunna sitta i flera år, tror jag, och bara njuta av Maputo!



Just nu är det en serie radioprogram om HIV/aids i Sverige eftersom det är ungefär 30 år sedan de första smittade svenskarna uppmärksammades. Då var det stor skräck och snar död. Idag kan man i rika länder med rätt medicin leva ett bra liv. Jag antar att det är mycket svårare i Mocambique och att väldigt, väldigt många fler är smittade.

2012-04-13 @ 18:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0