tisdag kvälll

Jag börjar faktist känna mig lite hemma här i Mocambique.

Jag har lärt mig lite (väldigt) portugisiska men kan iallafall säga hej.

Jag får gå till skolan själv (10 meter över en ganska lugn väg), men inte så mycket mer.

Det är många som frågat om kompisar så här kommer ett (förhoppningsvis) bra svar:

Det går 2 killar i min klass, den ene är lika gammal som mig, den andra är ett år yngre än mig.

Båda går att prata med (de är "goa gubbar allihop") och båda spelar fotboll.

Eftersom jag inte får gå någonstans så tillbringar jag större delen av min tid vid skolan.

På måndagar och torsdagar är det fotbollsträning, på fredagar är det sångträning, och så ska jag ha tennisträning en dag i veckan också.

Annars går jag på fria, eller gör läxor.

Chau!



 

 

Kommentarer
Postat av: kattis

Hej igen!

Jamen är dom goa gubbar så är det väl ganska lugnt då? :-)

Kram !

2011-09-08 @ 18:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0