terca-feira noite

Ännu en dag har gått på skandinaviska skolan. På skolan går bara 25 elever. Kanske 18 stycken till går på förskolan. Skolan har en pool, en stor fotbolls/tennis/basket (etc.)plan, en liten lekplats, 2 "Kockar" som lagar mat från grunden, vattenmaskin och en skolgård. Att jämföra med svenska skolor som har ett litet bollplank.......

Att gå på skolan är ganska kul. Min klass är på övre våningen. Lärarna har alltid tid eftersom vi är så lite elever i varje klass. På skolan har vi 5 (!) vaktmästare att jämföra med Brännas ½ vaktmästare.  

Trädgården är jättefin. En av vaktmästarna jobbar bara med trädgården.

Så här ser Skandskol ut:



Här i Mocambique är det fortsatt varmt. Luftkonditoneringen i skolan går på högvarv.

Jag trivs här och kan nog stanna här ett tag.

Até amañha!


Kommentarer
Postat av: kattis

Hej David!

Åh, vilken snygg skola ni har. Lite funkis inspirerad.

Ni verkar ha det jättebra därnere. Jag är faktiskt avundsjuk! :-)

Det ska bli minusgrader i natt och jag har varit ute med lite mat och vatten till igelkotten/arna.

Ha en trevlig helg.

Kram

Kattis

2011-09-16 @ 21:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0