Lördag

Polisirener utanför fönstret, mörkret faller och någon går in genom grinden till huset. Nu har poliserna kört förbi. Klockan är 18:06 och det är lördag kväll på Armando Tivane i Maputo.

Tänk vilken tur jag har. Jag är svensk. Min famillj har jobb. Jag går i skolan. Jag kan äta mig mätt.

I Maputo är väldigt många fattiga. På gatorna är det försäljare och ibland tiggare. Och då menar jag inte tiggare som t.ex
finns i Stockholm, de här har inga pengar och de flesta tiggarna bor på gatan. Ibland ser jag barn som är lika gamla som mig som tigger pengar.

Idag var vi nere vid baixan, ett område där det är en massa försäljare som säljer skor, mat och massa andra saker.

Idag har det varit sol och varmt igen.



Utsikt från min balkong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0