Fredag = helg

Helg!

Verkar som jag är frisk igen (i alla fall ganska).

Att ha sin egen pappa som lärare är inte så konstigt som det låter. Det händer ju nästan aldrig i Sverige. Det jobbigaste är väl att man måste säga Per istället för pappa. Jag klarar det inte.

Jag tycker jag har det fantastiskt bra här i Maputo. Visst, lägenheten är inte lika fin som vårt gamla hus och man har inte lika många kompisar som i Sverige men det är kul att pröva något nytt efter att ha bott 12½ år utanför samma håla.




Kommentarer
Postat av: kattis

Bra att du känner dig bättre David! Kan faktiskt förstå att det känns konstigt att kalla din pappa för Per. Det finns barn som kallar sina föräldrar vid förnamn jämt. Det är lite konstigt tycker jag.

Så var det helg igen då. Veckorna går fort, väldigt fort.

Vi har fortfarande relativt varmt och det stod på löpsedlarna att " Tyskvärmen var på väg hit" Det du!

Hoppas ni får en härlig helg.

Tänker på er!

Kram Kattis

2011-09-30 @ 20:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0