fredag eftermiddag!

Förlåt för att jag inte gjorde något inlägg igår, men precis när jag skulle göra ett inlägg skulle pappa ner till skolan och jobba (klockan 19.00)

Idag har det varit väldigt varmt (37 grader), hoppas jag vänjer mig (det är ännu varmare på vintern).

Svar på frågan om maten:

Maten lagar de 2 "mattanterna" själva i köket.

Så här ser vår matsedel ut:
Uke: 35, 38, 41, 44, 47, 50
Mandag: Kjøttboller i tomatsaus, couscous og salat
Tirsdag: Panert fisk, potetmos og salat
Onsdag: Pizza med skinke/tunfisk/feta og spinat, råkostsalat
Torsdag: Kyllinggryte med karri og kokossaus, ris og salat
Fredag: Potetsuppe og brød

Uke: 33, 36, 39, 42, 45, 48
Mandag: Lasagne og salat
Tirsdag: Grillet kylling med potet gratinert, salat
Onsdag: Hamburger med brød, dressing og salat
Torsdag: Panert fisk, potetmos og salat
Fredag: Tomatsuppe med pasta og brød 
 
Uke: 34, 37, 40, 43, 46, 49
Mandag: Pastasalat med yoghurtsaus
Tirsdag: Spagetti og kjøttsaus, salat
Onsdag: Kylling Guinea Bissau, couscous og salat
Torsdag: Stroganoff med pølse (korv), ris og salat
Fredag: Pannekaker/crêpes

Hemma äter vi god mat som vår embrigada lagar åt oss. Det är mycket kyckling eller köttgryta och fisk. Det är också mycket ris också. Hursomhelst så är det gott. 

För er som inte visste det så har vi en hushållerska (embrigada hos oss). Inte för att vi behöver det egentligen men när man som "vit" flyttar ner så förväntas man anställa en embrigada eftersom det är så fattigt här.

Men nu måste pappa ha datorn (igen)

Ha det gott/chau!

Kommentarer
Postat av: Lukas

Hej jag skulle bara säga att Minecraft 1.8 (förhoppnnigsvis) släpps den 12 september :)

Men inget är säkert, förut sa han den åttonde...

2011-09-09 @ 19:55:59
Postat av: Henriettte Karlson

Hej

Jag tycker att er matsedel påminner om Brännaregårdens ibland men kanske ni har bättre kockar som gör allt från grunden då ni inte är så många elever.

Roligt att följa din blogg. Ha det gott i värmen här sa vi precis att snart ska vi börja elda igen i kamminen, det slipper ni. Vi har varit och tittat ut en bagge till våra fårdamer som snart ska hämtas. Ha en bra dag!

2011-09-09 @ 20:55:52
Postat av: Catharina Lindell

Nu har jag läst! Tur att jag var mätt när jag fick hela matsedeln serverad! Verkar gott. Vet du vad jag har på TVn att titta på?? Finnkampen!! Remember?

Mormor

2011-09-09 @ 21:04:06
Postat av: Eva

Hejsan !

Har du inte börjat använda din nya kamera ännu ? Fler bilder efterlyses ;-)

/Eva

2011-09-09 @ 21:28:05
Postat av: kattis

Kul att läsa matsedeln David. Ser verkligen fram mot bilderna som komma skall. :-)

Själv har jag fått trattisar av en granne. Snällt!

Kram från Kattis

2011-09-11 @ 18:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0