Tisdag

Äntligen funkar internet någorlunda. Internet har knappt fungerat på en vecka och jag har kunnat gå in på vissa sidor på internet men inte kunnat logga in på blogg.se. Telefonbolaget (inte internet och tv-bolaget) ska fixa det (hoppas jag). Men i det här landet kan det ta lite tid.

De senaste dagarna har jag bl.a. klippt mig hos en barberare (de klippte mig till hälften med rakblad). Det blev bra.

Vi har också varit på fiskmarknaden. Det är ett ställe nere vid havet där de säljer fisk. Det är fiskar, skaldjur och musslor överallt och det luktar..... en del.....

Idag har jag varit i Maputo i exakt 2 månader (Så kort tid!!!! Känns som mycket längre)

Tänk att ha simlektioner i skolans egen pool. Slippa gå till en simhall där hur många som helst badar hela tiden. Och tänk att få bada på middagsrasten.


Kommentarer
Postat av: kattis

Åh, den där fiskmarknaden låter spännande. Nästa gång ni åker dit kan du väl fota lite ovanliga fiskar?

Har börjat titta på andra säsongen av Junior masterchef Australia. Det är killar och tjejer mellan 6 -12 år..Helkul att titta på. Dom är så duktiga.

Ha en bra kväll!

Kattis

2011-10-12 @ 19:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0