Sexta-Feira

Nu är min första vecka i skolan slut.

Jag har inte gått i skolan,utan på nåt sorts fritids som finns på skolan. Men det finns ingen som är i min ålder (alla är yngre) så antingen leker jag med de mindre barnen (de älskar att jaga mig), eller spelar fotboll med de lite större.

Idag (fredag) har det också varit nån sorts välkomstmiddag för de nya lärarna och deras barn (alltså jag)och det var jättegod mat.

På tal om mat, skolmaten är jättegod, och man får ta så mycket man vill.

Under veckan har jag också hunnit med att bli förkyld (snörvel) och har fortfarande inte blivit frisk.

Ibland går jag till Mundos(en restaurang i närheten) och kollar på fotboll med Anders, En norrman som är gift med en av lärarna på skolan.

I Maputo har det blivit varmare, Igår och idag var det väldigt varmt på eftermiddagen, och nu på kvällen klockan 20.22 är det 21 grader.

På måndag börjar skolan.

Até Amañha
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0